Turkije - Cappadocië

Turkije | Cappadocië

Foto: Cappadocië (bron: Ronald van der Veer)

Turkije - Cappadocië, gelegen in het hart van Turkije staat bekend om haar grotwoningen, rotskerkjes en ondergrondse steden. Dit wonderlijke landschap is ontstaan door verschillende vulkaanuitbarstingen, waarna erosie het landschap verder vormde. In het hart van Cappadocië ligt het dorp Ortahisar. Het oude dorp met zijn smalle steegjes en karakteristieke woningen wordt omringd door prachtige valleien waar vele grotwoningen en rotskerkjes te vinden zijn. Het toerisme is min of meer aan Ortahisar voorbij gegaan en het authentieke karakter is dan ook bewaard gebleven, dit in tegenstelling tot de meer toeristische plaatsen in Cappadocië. Het dorp staat bekend om haar vriendelijke en gastvrije inwoners. In Ortahisar beschikken wij over een typisch Cappadocisch dorpshuis met de traditionele boog- en grotkamers. In het huis, genaamd Manzara, zijn vier gastenkamers aanwezig. Daarnaast is er een keuken waar vrij gebruik van gemaakt kan worden en twee terrassen met een mooi uitzicht op het dorp. 's Ochtends geniet je hier van een lekker uitgebreid ontbijt en 's avonds is het de plek om onder het genot van een glaasje wijn verhalen uit te wisselen en naar de prachtige sterrenhemel te kijken.

De kalkrotsen van Pamukkale

turkije | De kalkrotsen van Pamukkale

turkije - Direct bij het binnenkomen van Pamukkale wordt naar ons gewenkt. Of we een boekje willen kopen over Pamukkale. Erg goedkoop, wordt benadrukt. Wanneer we dit niet willen wordt gewezen dat we rechtsaf kunnen om te parkeren maar ook rechtdoor. We rijden ...

De Ottomaanse huizen van Amasya

Turkije | De Ottomaanse huizen van Amasya

Turkije - Rond vier uur rijden we Amasya binnen. Aan de noordkant van de Yesilimak rivier staan de oude Ottomaanse huizen. Ze weerspiegelen prachtig in het water van de rivier. Net achter en boven deze wijk liggen de Ponitische koningsgraven. De Tombs of the Pontin ...

De oude stad Efeze

turkije | De oude stad Efeze

turkije - De antieke stad Efeze, of kortweg Efes in het Turks, was een van de bloeiende metropolen van de klassieke oudheid. De archeologische site behoort tot de grootste opgravingen uit de Griekse oudheid. Bij de kassa hebben we de keuze voor alleen een ticket ...

Het paard van Troje

Turkije | Het paard van Troje

Turkije - In ongeveer 25 minuten vaart de ferry ons naar het Aziatische deel van Turkije. We komen aan in de stad Canakkale. Net naast de haven, op de boulevard, staat een groot houten Trojan horse. We kunnen geen parkeerplaats vinden om even te stoppen. We rijden ...

Het Sumela klooster

Turkije | Het Sumela klooster

Turkije - Omdat we gistermiddag niet via de bergen konden rijden, moeten we weer een stukje terug om het Sumela klooster te kunnen bekijken. We kunnen het klooster alleen van de buitenzijde bezichtigen. Het klooster is tot september gesloten voor renovatiewerkzaamheden. ...

Het Topkapipaleis

Turkije | Het Topkapipaleis

Turkije - Rond half twaalf vertrekken we richting het Topkapipaleis van de Sultan, welke tot 1909 in gebruik is geweest. We komen eerst door de ringmuur, die rond het paleis loopt. Vervolgens komen we bij de hoofdingang. Hier ontmoeten we grappig genoeg weer de ...

Historisch Safranbolu

Turkije | Historisch Safranbolu

Turkije - Tegen half twee rijden we het moderne deel van Safranbolu binnen. In een restaurant toont een man ons cig kofte. We mogen eerst voorproeven. Het smaakt prima en het geheel wordt geserveerd in wrap. We vragen ons alleen af of het geen rauw vlees is als ...

Koerdische stad Diyarbakir

Turkije | Koerdische stad Diyarbakir

Turkije - Ik bezoek de Nebi Camii moskee. De moskee is opgebouwd uit witte en zwarte steenlagen. Een bouwstijl die kenmerkend is voor Diyarbakir. Ik vraag een oudere man of ik naar binnen mag gaan. Hij knikt instemmend. De kleine moskee heeft een mooie oude uitstraling. ...

Nemrut Dagi

Turkije | Nemrut Dagi

Turkije - Als ik op 2.000 meter hoogte uit de bus stap, sta ik in de bewolking. Een harde frisse wind waait over het parkeerterrein. Ik volg Bedir het pad op naar de top van de grafheuvel. Een bijzondere wandeling, met een zicht van amper twintig meter. Ik bedek ...

Alle landen in Azië

Azië | Bangladesh | Bhutan | Cambodja | China | Filipijnen | Hong Kong | India | Indonesië | Iran | Israel | Japan | Jemen | Jordanië | Kazachstan | Kirgizië | Laos | Libanon | Macau | Malediven | Maleisië | Moldavië | Mongolië | Myanmar | Nepal | Oekraïne | Oezbekistan | Oman | Rusland | Saudi-Arabië | Seychellen | Sri Lanka | Syrië | Tadzjikistan | Taiwan | Thailand | Tibet | Turkije | Turkmenistan | Verenigde Arabische Emiraten | Vietnam | Zuid Korea |

Alle rondreizen Turkije vergelijken

We reizen steeds meer en gaan steeds verder weg! Wil jij ook de mooiste wereldlocaties bezoeken? Bekijk hieronder het aanbod van de avontuurlijke rondreis aanbieders, of selecteer jouw reis op www.rondreizen-vergelijken.nl

Wandelvakantie turkije - langs de turquoise kust

Rondreis Turkije Sawadee

Rondreis turkije, 16 dagen

Rondreis Turkije Djoser

Reisduur: 16 dagen

Rondreis oost-turkije - 16 dagen; van de zwarte ze...

Rondreis Turkije Koning Aap

Rondreis turkije-oost, 20 dagen

Rondreis Turkije Djoser

Reisduur: 20 dagen

Er zijn 7 rondreizen turkije gevonden op www.rondreizen-vergelijken.nl. Klik hier voor het complete overzicht!