Suriname - Drietabbetje

Suriname | Drietabbetje in de jungle van Suriname

Foto: Drietabbetje in de jungle van Suriname (bron: Ronald van der Veer)

Suriname - Even na half tien landen we om de airstrip van Drietabbetje. De bagage wordt snel uitgeladen en nog geen tien minuten later stijgt het vliegtuigje met nieuwe passagiers al weer op voor een vlucht naar Paramaribo. Op de airstrip ontmoeten we John en zijn crew. John heet ons welkom in Drietabbetje en stelt de bemanning voor de komende dagen aan ons voor. We stappen in een klaar liggende Korjaal. De boot is niet groot genoeg voor de hele groep. Daarom worden we in twee groepen naar de overkant van de rivier gevaren. Hier komen we in het dorpje Drietabbetje aan. Drietabbetje is een bosnegerdorp waar de tijd stilgestaan heeft. In mijn eerste indruk had ik het gevoel in een film te lopen.Aan het einde van de middag leidt John ons door Drietabbetje. Drietabbetje heeft ongeveer 1500 inwoners. De meeste huizen staan op palen ter bescherming tegen hoog water. Tijdens de hoog water periode eerder dit jaar is het centrum van Drietabbetje ontsnapt. Wel stond er water op de plek waar wij nu slapen. Gelukkig is het de droge periode. Tijdens onze wandeling hebben we veel bekijks en vooral de plaatselijke jeugd wil graag op de foto en natuurlijk terugkijken op de digitale camera. Op de terugweg worden we attent gemaakt op een wild zwijn in de buurt van het dorp. Wij lopen een stukje terug en zien het beest op een bospad. Hij duikt de bossen in. Een pogingen van Jan om het beest te lokken mislukt.

Suriname | Drietabbetje

De koffieplantage Peperpot

Suriname | De koffieplantage Peperpot

Suriname - Vlak voor de Peperpot plantage nemen we een klein paadje en fietsen richting de plantage. De koffie- en cacao-plantage is sterk vervallen. De directeurswoning staat op instorten. Wel is men hier bezig met restauratie al betekent dit veelal wel een complete ...

De Waterkant in Paramaribo

Suriname | De Waterkant in Paramaribo

Suriname - Veilig komen we aan in Paramaribo. We kunnen de fietsen nog een uur gebruiken en we besluiten in Paramaribo nog een rondje te rijden. Het is wel even wennen aan het verkeer. Het is spits in de stad, met rijdt links en de verkeerssituatie is niet altijd ...

Fort Nieuw Amsterdam

Suriname | Fort Nieuw Amsterdam

Suriname - Na het ontbijt fietsen we een klein stukje naar Fort Nieuw Amsterdam. Fort Nieuw Amsterdam diende vroeger om de plantage te beschermen tegen aanvallers. In het fort was ook de gevangenis gevestigd. In de gevangenis krijgen we een rondleiding langs de ...

Jodensavanne aan de Suriname rivier

Suriname | Jodensavanne aan de Suriname rivier

Suriname - Wij varen door richting het zuiden op weg naar Jodensavanne. Enkele kilometers voor de plantage meren we aan en gaan we aan land. Het is behoorlijk warm. Met een pet op, zonnebrand en voldoende water wandelen we de laatste kilometers richting de plantage. ...

Alle landen in Zuid Amerika

Zuid Amerika | Argentinië | Belize | Bolivia | Brazilië | Chili | Ecuador | Peru | Suriname | Uruguay | Venezuela |

Alle rondreizen Suriname vergelijken

We reizen steeds meer en gaan steeds verder weg! Wil jij ook de mooiste wereldlocaties bezoeken? Bekijk hieronder het aanbod van de avontuurlijke rondreis aanbieders, of selecteer jouw reis op www.rondreizen-vergelijken.nl

9-daagse rondreis kleurrijk suriname

Familiereis suriname

Rondreis Suriname Sawadee

Reisduur: 20 dagen

Er zijn 12 rondreizen suriname gevonden op www.rondreizen-vergelijken.nl. Klik hier voor het complete overzicht!