De 501 mooiste locaties ter wereld op één rij

Wat zijn de mooiste plekken op aarde? Op deze website zijn de vijfhonderd-en-één mooiste locaties verzameld waar iedere actieve reiziger toch minimaal geweest zou moeten zijn. Bekijk de 501 mooiste plekken. Staat jouw favoriete bestemming er niet tussen? Tip de redactie over jouw bestemming. Veel reisplezier!

Christus de Verlosser Rio de Janeiro

Brazilië | Christus de Verlosser Rio de Janeiro

Brazilië - Op verschillende plekken staat het verkeer vast. Maar tergend langzaam komt er beweging in. Bij het verlaten van de doorgaande weg rijdt de chauffeur de bergen in. Bij iedere bocht kom ik hoger. Uiteindelijk word ik afgezet op het parkeerterrein bij het ...

Viti Levu highlands

Fiji | Viti Levu highlands

Fiji - We draaien de bergen in. Het asfalt op de weg is verrassend goed. Overal hadden we waarschuwingen gelezen over slechte onverharde wegen in de bergen. Vanochtend twijfelde het personeel nog of we de route naar Nadi binnendoor konden maken in verband met ...

Slot Neuschwanstein

Duitsland | Slot Neuschwanstein

Duitsland - Neuschwanstein in Beieren is een kasteel in het dorp Hohenschwangau, gebouwd in de tweede helft van de 19e eeuw in opdracht van koning Lodewijk II van Beieren. Het is het beroemdste bouwwerk van Lodewijk II en met zo'n 1,3 miljoen bezoekers per jaar een ...

De historische stad Pompeji

Italië | De historische stad Pompeji

Italië - We stappen ook uit en volgen de toeristenstroom naar de ingang van de oude stad Pompeï. Rond de start van de jaartelling was Pompeï een belangrijke Romeinse stad met 20.000 inwoners. In 79 n.Chr. werd de stad bedolven onder een vier meter dikke vulkanische ...

Sheki paleis

Azerbeidzjan | Sheki paleis

Azerbeidzjan - Even na tien uur rijden we Sheki binnen. In Sheki staat het zomerpaleis van koning Sheki Khans binnen de muren van het fort. We parkeren onze auto bij het fort en wandelen onder de poort door. Links en rechts roepen dames of we de musea willen bezoeken. ...

Siófok aan het Balatonmeer

Hongarije | Siófok aan het Balatonmeer

Hongarije - Het Balatonmeer is het grootste meer van Midden-Europa. Het meer ligt in het westen van Hongarije en heeft een langgerekte vorm: de lengte is 79 km, de grootste breedte 15 km. De maximale diepte is 12 meter, de gemiddelde diepte bedraagt echter ...

Slaveneiland Janjanbureh

Gambia | Slaveneiland Janjanbureh

Gambia - Na het ontbijt rijden we met de bus naar Janjanbureh, voorheen Georgetown geheten. Deze plek op het eiland in de Gambia rivier speelde een belangrijke rol in de slavenhandel. Slaven werden uit de binnenlanden op Janjanbureh verzameld. Hiervandaan werden ...

Vancouver stad

Canada | Vancouver stad

Canada - Daarna gaan we snel de stad in voordat het donker wordt. Als het te donker wordt, is het niet goed om foto’s te maken. We wandelen in de richting van het station en de haven. Op de hoek staat het Harbour Centre met het opvallende ronde uitkijkpunt op ...

Betoverend Khiva

Oezbekistan | Betoverend Khiva

Oezbekistan - De oude stad van Khiva wordt omsloten door een 10 meter hoge lemen stadsmuur. Als ik door de west poort loop, staan de souvenirverkopers al klaar om van alles aan mij te slijten. Helaas voor hen ben ik geen koper. Ik ga naar het 12e-eeuwse paleis Kukhna ...

Queenstown

Nieuw Zeeland | Queenstown

Nieuw Zeeland - Queenstown is een stad met ruim 10.000 inwoners op het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland. Queenstown ligt aan de noordoostkust van het Wakatipumeer, met The Remarkables op de achtergrond. We zijn halverwege de route naar Queenstown. Het is nog tweeënhalf ...

Een fietstocht over Fongafale

Tuvalu | Een fietstocht over Fongafale

Tuvalu - Fongafale is de hoofdstad en tevens de grootste plaats van de Oceanische eilandnatie Tuvalu. Het is ook de naam van het eiland waarover dit dorp zich uitstrekt. In Fongafale wonen zo’n 3.500 inwoners. Fongafale is de enige plaats op het gelijknamige ...

De Berlijnse muur

Duitsland | De Berlijnse muur

Duitsland - Hiervandaan lopen we naar de Oberbaumbrücke. Deze oorspronkelijke brug was ooit onderdeel van de stadsmuur. Later werd de brug oostwaarts herbouwd. De brug heeft twee niveaus. Eén niveau voor het normale verkeer en een hoger gelegen spoorverbinding. ...

Het stadje Cesky Krumlov

Tsjechië | Het stadje Cesky Krumlov

Tsjechië - Het Unesco stadje Cesky Krumlov lijkt zo uit een sprookjesboek te komen. De vergezichten over het meer en het stadje Cesky Krumlov zelf is een absoluut hoogtepunt, met zijn middeleeuwse centrum van kriskras door elkaar gebouwde huizen, stadspaleizen, ...

Zondagsmarkt van Ashgabat

Turkmenistan | Zondagsmarkt van Ashgabat

Turkmenistan - Op zondag wordt traditioneel de zondagsmarkt gehouden. Vroeger gebeurde dit in de zandduinen aan de rand van de stad. Een kleurrijke bedoening van kleedjes in het zand. Sinds twee jaar is de markt verplaatst naar nieuwe markthallen. Uiteraard opgetrokken ...

De Joodse Klaagmuur

Israel | De Joodse Klaagmuur

Israel - Aan het einde van de lijdensweg kom ik bij de klaagmuur. De klaagmuur ligt tegen de westzijde van de tempelberg. Hier beklaagden de Joden zich dat de hun tempel op de berg volledig verwoest is. Het is de enige zichtbare muur, die na de vernietiging van ...

Het centrum van Cusco

Peru | Het centrum van Cusco

Peru - Om negen uur heb ik afgesproken voor een ontbijt in het hotel. Het regent jammer genoeg ook vandaag weer. Via de straatjes van Cusco lopen we naar het plein Plaza Cusipata. Daarvandaan lopen we richting het centrale plein, Plaza de Armas. Bij de Kathedraal ...

De koffieplantage Peperpot

Suriname | De koffieplantage Peperpot

Suriname - Vlak voor de Peperpot plantage nemen we een klein paadje en fietsen richting de plantage. De koffie- en cacao-plantage is sterk vervallen. De directeurswoning staat op instorten. Wel is men hier bezig met restauratie al betekent dit veelal wel een complete ...

Haven van Willemstad Curaçao

Nederlandse Antillen | Haven van Willemstad Curaçao

Nederlandse Antillen - Willemstad is de hoofdstad van Curaçao, en de voormalige hoofdstad van de Nederlandse Antillen. De stad telt ongeveer 140.000 inwoners en daarmee is het de grootste stad van de Kleine Antillen. Wegens de "Hollandse" architectuur wordt Willemstad soms ...

De Maya-tempels van Tikal

Guatemala | De Maya-tempels van Tikal

Guatemala - Ik kleed mij aan en pak een kop koffie in het restaurant. Ook pak ik een ontbijtpakketje mee. Roél de gids voor Tikal wacht mij al op bij het restaurant. Om iets over vier uur loop ik met mijn zaklantaarn in mijn hand het park in. Roél schijnt op de ...

Het mausoleum van Njegoš in Lovcen N.P.

Montenegro | Het mausoleum van Njegoš in Lovcen N.P.

Montenegro - Boven Cetinje hangen donkere wolken en de donder klinkt al in de verte. Het is niet de vraag of het gaat regenen, maar wanneer. Voor de zekerheid ga ik op zoek naar een eenvoudige poncho in de winkeltjes. Als dit niet lukt, neem ik genoegen met een stevige ...

Niagarawatervallen

Canada | Niagarawatervallen

Canada - Vanuit Toronto is het nog geen anderhalf uur rijden naar de beroemde Niagara Falls. De Niagara watervallen liggen precies op de grens tussen de Verenigde Staten en Canada. De bekendste en grootste waterval is de Horseshoe Fall. Een waterval van een lengte ...

Het centrale plein van Tirana

Albanië | Het centrale plein van Tirana

Albanië - De auto's rijden vijf rijen dik over een driebaansweg. Toch lijkt iedereen rekening met elkaar te houden. Voorzichtig kruipen we met Brutus over de drukke rotondes. De straat van het hotel komt niet voor in de navigatie. Als we op de nabij gelegen boulevard ...

Ontzag voor de mijnwerkers van Potosí

Bolivia | Ontzag voor de mijnwerkers van Potosí

Bolivia - De mijngang is nog goed te betreden. Soms is de doorgang wat lager en dan komt de helm goed van pas. Bij de ingang van het museumpje is een kleine uitsparing. Hier kan de hele groep plaatsnemen en zo de rails vrijmaken voor de karretjes met mijngruis ...

Riga, het kloppend hart van het Balticum

Letland | Riga, het kloppend hart van het Balticum

Letland - We lopen naar het Domplein. De enorme Dom aan het plein is gewoon te groot om in z’n geheel op de foto te zetten. Van binnen vind ik het kerkschip minder indrukwekkend, maar de naastgelegen kloostertuin is zeer bijzonder. Via het Domplein lopen we verder ...

Tempel Pashupatinath Kathmandu

Nepal | Tempel Pashupatinath Kathmandu

Nepal - Na het ontbijt laten we ons met een taxi naar Pashupatinath brengen. Dit is een Hindostaanse crematie plaats waar de lijkverbrandingen plaats vinden aan de rand van de Bagmati rivier. De taxirit alleen al is een ervaring op zich. De auto’s wurmen zich ...

Alle rondreizen vergelijken

We reizen steeds meer en gaan steeds verder weg! Wil jij ook de mooiste wereldlocaties bezoeken? Bekijk hieronder het aanbod van de avontuurlijke rondreis aanbieders, of selecteer jouw reis op www.rondreizen-vergelijken.nl

Groepsreis jordanië avontuurlijk; de best bewaard...

Rondreis Jordanie Shoestring

Reisduur: 14 dagen

Rondreis libanon - 8 dagen; cederbossen en romeins...

Rondreis Libanon Koning Aap

Reisduur: 8 dagen

Autorondreis vs: florida compleet

Rondreis Onbekend Van Verre Reizen

Reisduur: 19 dagen

Rondreis argentinië: hoogtepunten van argentinië

Rondreis Argentinie Van Verre Reizen

Groepsrondreis kirgistan (kirgizië)

Rondreis Onbekend Sawadee

Reisduur: 15 dagen

Combinatiereis: hoogtepunten vietnam en angkor wat

Rondreis Cambodja Van Verre Reizen

9 daagse fly drive washington ny boston by train

Rondreis Verenigde Staten TUI

Reisduur: 9 dagen

Combinatiereis: hoogtepunten chili en argentinië

Rondreis Argentinie Van Verre Reizen

8 dg cruise relaxen op de caribbean

Rondreis Belize Honduras Mexico Verenigde Staten TUI

Reisduur: 8 dagen

Rondreis madagascar, 26 dagen

Rondreis Madagaskar Djoser

Reisduur: 26 dagen

Er zijn 1740 rondreizen gevonden op www.rondreizen-vergelijken.nl. Klik hier voor het complete overzicht!